soc.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Antropoloji ve kültür çalışmaları | Kottak, C.P., Cultural Anthropology: Appreciating Cultural Diversity, 2011 (14th edition), McGraw Hill, Chapter 1 (pp.3-21) |
3 | Kültürün Doğası | Kottak, C.P., Cultural Anthropology: Appreciating Cultural Diversity, 2011 (14th edition), McGraw Hill, Chapter 2 (pp.26-44) |
4 | Kültürel Değişim Süreçleri | W. Haviland at al. Anthropology: The Human Challenge, 2008, Wadsworth, Chapter 26 (pp. 575-596) |
5 | Antropolojik Düşüncenin Gelişimi ve Araştırma Yöntemleri | Kottak, C.P., Cultural Anthropology: Appreciating Cultural Diversity, 2011 (14th edition), McGraw Hill, Chapter 3 (pp.48-75) Ek okuma: W. Haviland at al. Anthropology: The Human Challenge, 2008, Wadsworth, Chapter 15 (pp. 315-338) |
6 | Sosyal Yapı ve Ev Yaşamı | Haviland at al. Anthropology: The Human Challenge, 2011, Wadsworth, Chapter 20, 21 (pp.436-461; 462-482) Ek Okuma: R. Scupin and C.R. DeCorse, Anthropology: A global Perspective, 2004, Pearson Prentice hall, Chapter 22 (pp. 543-545) |
7 | Din, Tinsellik ve Doğaüstü güçler & ARA SINAV I | Kottak, C.P., Cultural Anthropology: Appreciating Cultural Diversity, 2011 (14th edition), McGraw Hill, Chapter 12 (pp.286-307) |
8 | Etnisite, ırk ve ırkçılık | Kottak, C.P., Cultural Anthropology: Appreciating Cultural Diversity, 2011 (14th edition), McGraw Hill, Chapter 6 (pp.126-151) |
9 | Film Gösterimi | Dersin Öğretim Üyesi tarafından seçilecektir. |
10 | Ekonomi ve üretim tarzları | C.R. Ember and M. Ember, Cultural Anthropology, 2007, Pearson Prentice hall, Chapter 7 (pp.103-123) |
11 | Politik Yaşam, Sosyal Düzen ve Karmaşa | C.R. Ember and M. Ember, Cultural Anthropology, 2007, Pearson Prentice hall, Chapter 13 (pp.221-242) |
12 | Sanat ve Estetik | Haviland at al. Anthropology: The Human Challenge, 2008, Wadsworth,Chapter 25 (pp.555-575) |
13 | Küresel Sorunlar, Yerel Çözümler ve Antropolojinin Rolü | Haviland at al. Anthropology: The Human Challenge, 2008, Wedsworth,Chapter 27 (pp.597-624) |
14 | Alan Çalışması | |
15 | Dönemin Değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Bu formda belirtilen okumalar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yok |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 15 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | 1 | 35 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 65 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 35 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 15 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | 1 | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 14 | |
Final Sınavı | 15 | ||
Toplam | 135 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Sosyoloji alanındaki kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, verileri yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | X | ||||
2 | Sosyolojinin klasik ve çağdaş kuramlarını bilmek, bunlar arasındaki farklılıkları ve ilişkileri tanımlayabilmek | X | ||||
3 | Sosyoloji alanında edindiği temel kuramsal bilgileri eleştirel bir yaklaşımla kullanabilmek. | X | ||||
4 | Sosyoloji alanının gerektirdiği metodolojik bilgi donanımına sahip olarak sosyolojik bir araştırmayı bireysel ya da grup üyesi olarak başından sonuna kadar planlayıp uygulayabilmek. | |||||
5 | Yerel, ulusal ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üstüne değerlendirme yapabilmek. | X | ||||
6 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı ve sözlü olarak paylaşabilmek. | |||||
7 | Sosyoloji alanın gerektirdiği disiplinler arası bakış açısına sahip olmak, bu doğrultuda diğer disiplinlerden yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili kullanarak sosyoloji alanındaki bilgileri takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1). | X | ||||
9 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level). | |||||
10 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
11 | Sosyolojik verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere ve eleştirel bakış açısına sahip olmak. | X | ||||
12 | Hayat boyu öğrenme becerileri kazanarak, alanı ile ilgili bilgilerini, toplumsal sorumluluk bilinciyle iş ve gündelik yaşamında kullanabilmek | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest